Klachtenprocedure Indigo Midden-Nederland
Bespreek uw klacht met uw behandelaar
Het is vaak het beste om te proberen de klacht te bespreken met degene die het betreft. Als u het niet eens bent met de behandeling, praat u dan eerst met uw hulpverlener. Misschien kunt u samen tot een oplossing komen. In plaats van uw hulpverlener kunt u ook de manager van het zorgteam aanspreken.
Stuur een mail of brief aan de Klachtenfunctionaris
U kunt uw klacht ook uitleggen in een mail of brief gericht aan de Klachtenfunctionaris. Geef goed aan hoe u bereikbaar bent en wat u verwacht. U krijgt zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 3 weken) bericht over de wijze van afhandeling van uw melding.
Behandeling door de klachtencommissie
Als een klacht niet tot een oplossing leidt, kan Indigo Midden-Nederland besluiten de klacht voor te leggen aan de klachtencommissie waarbij zij is aangesloten. De klachtencommissie heeft een onafhankelijke voorzitter en past het principe van hoor- en wederhoor toe in haar oordeelsvorming. De Klachtenfunctionaris kan u hier meer over vertellen.
Indigo Midden-Nederland
Kaap Hoorndreef 48
3563 AV Utrecht
Mailadres Klachtenfunctionaris
klachtfunctionarisIndigoMNL@indigo.nl
Postadres Klachtenfunctionaris
Postbus 85314
3508 AH Utrecht