Ontstaan van Indigo
Tot circa 2006 werd de zorg door de overheid georganiseerd. Zij bepaalde en betaalde. Maar tijden veranderen en er kwam behoefte aan andere vormen. Zowel qua financiering als qua bereikbaarheid van zorg. Alle veranderingen stimuleerde ook ondernemingszin van zorgaanbieders. Aanbieders zoals Indigo.
Wat in 2006 begon als een droom van de drie Indigo oprichters (het bieden van laagdrempelige, betaalbare GGZ, direct en dichtbij) is inmiddels een vertrouwde naam in de GGZ. Indigo biedt een veelzijdig GGZ aanbod, preventie, POH-GGZ en Basis GGZ. In alle gevallen is onze cliënt een uniek individu en bieden wij –met oog voor kwaliteit en prijs – de hulp die het beste bij onze cliënt past.
We hebben gekozen voor een franchiseorganisatie omdat deze het beste biedt van twee werelden, de vrijheid om zelfstandig te ondernemen en de verbondenheid die eraan bijdraagt dat we samen groter zijn dan de som der delen.
Het is de regionale verscheidenheid die ons kenmerkt… onze franchisenemers kunnen lokaal opereren, gesteund door een landelijke service organisatie die een aantal speerpunten bewaakt: opleidingen, onderzoek en marketing.