Missie
Indigo is een aanbieder in de Basis GGZ en helpt mensen om (meer) grip op hun leven te krijgen. Indigo is direct en dichtbij, gemakkelijk bereikbaar voor hen die dat nodig hebben. We zetten ons in om cliënten, van alle leeftijden en achtergronden, de juiste zorg te bieden. Wij doen dit binnen zo kort mogelijke tijd en op een manier die bij de cliënt past, met behulp van kortdurende individuele contacten, groepsbehandelingen, face-to-face en/of online.
Visie
Onze visie is dat Indigo de voorloper is op het gebied van community-gerichte Basis GGZ in Nederland. Indigo wil bekend staan om haar effectieve behandelingen, direct en dichtbij, voor grote groepen cliënten uit alle lagen in de maatschappij. Indigo realiseert dat enerzijds door te blijven focussen op het leveren van kwalitatief hoogwaardige behandelingen. Anderzijds door de community-gerichte- aanpak centraal te zetten in haar werkwijze. Met de community-aanpak leggen we de verbinding tussen zorg die wordt gefinancierd vanuit de zorgverzekeringswet en vanuit de gemeenten. De community-aanpak stelt ons in staat om, samen met andere partijen, beleid te ontwikkelen waarmee de grote problemen van gemeenten op het snijvlak van zorg en welzijn doeltreffend worden geadresseerd.
Hoe ziet onze samenwerking met huisartsen en partners in de regio eruit?
Indigo werkt samen met huisartsen en betrekt indien de cliënt daarmee instemt, de huisarts bij de behandeling. Lees hier verder
Hoe meten wij cliënt tevredenheid en behandeleffect?
Om de resultaten van onze behandelingen te meten maken wij gebruik van de zogenaamde Routine Outcome Monitoring (ROM). Lees hier verder
Klachtenprocedure
Wij doen ons uiterste best om je te behandelen op een manier die past bij jouw wensen en verwachtingen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over uw behandeling bij Indigo. Klachten zijn een signaal dat er iets aan de hand is. Ben je niet tevreden, dan willen we dat graag weten. Blijven rondlopen met een klacht lost niets op en kan je behandeling in de weg staan.
Bespreken of formele klacht indienen?
Indigo Haaglanden is aangesloten op de klachtenregeling van Parnassia Groep. Er zijn verschillende mogelijkheden om een klacht in te dienen:
Zorgverzekeraars
Indigo West werkt samen met alle grote zorgverzekeraars in Noord-Holland, Zuid-Holland en de Zuid-Hollandse eilanden.
Kwaliteitsstatuut
Met het kwaliteitsstatuut willen we nog beter waarborgen dat wij naar je luisteren. Dat je behandeling het beste aansluit bij jouw persoonlijke vragen, mogelijkheden, doelen en behoeften. Klik hier voor het volledige kwaliteitsstatuut. Begrijp je bepaalde informatie niet? Vraag dan vooral bij jouw behandelaar door totdat je de informatie begrijpt. Een goede voorbereiding helpt hierbij. Denk daarom vooraf na wat je in elk geval wilt weten – en zet dat desnoods kort op papier.
Zorgstandaarden en generieke modules
Indigo en Parnassia Groep maken gebruik van verschillende ggz zorgstandaarden (www.ggzstandaarden.nl)en generieke modules die ontwikkeld zijn. De implementatie hiervan is door de specialismegroepen uitgewerkt binnen Parnassia Groep. Voor cliënt gerichte informatie over de standaarden, kan je de website www.thuisarts.nl raadplegen.
Voorbeelden zijn: