Gegevensaanlevering aan NZa

Indigo Midden-Nederland biedt psychische ondersteuning, direct en dichtbij. Dat doet ze door het verzorgen van voorlichting, zelfhulp en begeleiding en behandeling bij diverse klachten en problemen. Ook biedt Indigo online hulp (E-health). Het motto van Indigo is direct en dichtbij. Dit betekent korte wachttijden en behandeling dicht bij huis, in uw eigen huisartsenpraktijk of gezondheidscentrum of in de buurt. Indigo biedt hulpverlening op maat, afhankelijk van de aard en ernst van uw klachten en behoeften. Indigo is gewend om te werken met mensen uit verschillende culturen. Indigo werkt volgens de spelregels van de Generalistische Basis GGz en behandelt mensen met de meest voorkomende psychische klachten op verwijzing van de huisarts. Wij stellen de behandeling centraal. Om belangenverstrengeling te voorkomen, werken wij niet mee aan het opstellen van verklaringen of rapportages waar een juridisch belang mee gemoeid is, zoals een letselschadeprocedure of een verzekeringsgeneeskundige zaak.
Hieronder kunt u per locatie onze wachttijden vinden voor een intakegesprek. Meestal kunt u meteen na het intakegesprek starten met de behandeling. Er is dan geen wachttijd. Soms zijn extra onderzoeken (bv ADHD-onderzoek of psychologisch onderzoek) nodig waardoor de wachttijd langer wordt. Deze kan dan oplopen tot 3 à 4 maanden. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraar gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
De zorg die Indigo verleent wordt vergoed door de basiszorgverzekeringen waarmee wij een contract hebben. Als u overweegt om per 1 januari 2025 van zorgverzekeraar te veranderen, is het goed om te weten met welke zorgverzekeraars Indigo een contract heeft afgesloten. Op onze website vindt u een actueel overzicht. Vanaf 12 november 2024 staat daar het overzicht voor het komende jaar. Wij leveren geen ongecontracteerde zorg.
Stand van zaken zorgcontractering 2025
20 december 2024
Zorgverzekeraar Status
Zilveren Kruis | V | Gecontracteerd in 2025 en 2026 |
VGZ | V | Gecontracteerd in 2025 en 2026 |
CZ | V | Gecontracteerd in 2025 |
Menzis | V | Gecontracteerd in 2025 |
Zorg en Zekerheid | V | Gecontracteerd in 2025 |
ASR | V | Gecontracteerd in 2025 |
DSW | V | Gecontracteerd in 2025 en 2026 |
Salland | V | Gecontracteerd in 2025 |
ONVZ | X | Geen contract in 2024 en 2025 |
Caresq / Aevitae | X | Geen contract in 2024 en 2025 |
Asielzoekers (RMA) | V | Gecontracteerd in 2025 |
Let op: Als er geen contract is, zal Indigo Midden Nederland geen behandeling bieden.
8000 | cliënten per jaar |
8,1 | Cliënten beoordelen Indigo in 2024 met een hoog cijfer |
5-12 | Contactmomenten (gemiddeld) per behandeling |
** Cliënten in crisis, met een acute psychose, forensische problematiek of een primaire eetstoornis kunnen wij geen passende behandeling bieden **
Indigo Midden Nederland biedt naast onze reguliere behandeling nu ook een 100% digitale behandeling. Ook vanuit onze digitale poli kunnen wij je de behandeling bieden die het best passend is bij je klachten. Online bieden wij ook oplossingsgerichte therapie, CGT en EMDR. Meer over 100% digitale behandeling
Indigo is een aanbieder in de Basis GGZ en helpt mensen om (meer) grip op hun leven te krijgen. Indigo is direct en dichtbij, gemakkelijk bereikbaar voor hen die dat nodig hebben. We zetten ons in om cliënten, van alle leeftijden en achtergronden, de juiste zorg te bieden. Wij doen dit binnen zo kort mogelijke tijd en op een manier die bij de cliënt past, met behulp van kortdurende individuele contacten, groepsbehandelingen, face-to-face en/of online. Volgens onze visie is Indigo de voorloper is op het gebied van community-gerichte Basis GGZ in Nederland. Indigo wil bekend staan om haar effectieve behandelingen, direct en dichtbij, voor grote groepen cliënten uit alle lagen in de maatschappij. Indigo realiseert dat door te blijven focussen op het leveren van kwalitatief hoogwaardige behandelingen en door de community-gerichte aanpak centraal te zetten. Daarmee leggen we de verbinding tussen zorg die wordt gefinancierd vanuit de zorgverzekeringswet en vanuit de gemeenten. Dat stelt ons in staat om, samen met andere partijen, beleid te ontwikkelen waarmee de grote problemen van gemeenten op het snijvlak van zorg en welzijn doeltreffend worden geadresseerd. Indigo Midden-Nederland voldoet aan het HKZ-kwaliteitscertificaat voor ggz-instellingen.
En aan het keurmerk Kwaliteit in de basis-ggz. Ons kwaliteitsstatuut kunt u vinden bij de brochures.
Heeft u een klacht over uw behandeling of over hoe u bejegend bent bij Indigo? Er zijn verschillende mogelijkheden om een klacht in te dienen:
Wij zijn ervan overtuigd dat samenwerken met anderen (denk aan wijkteams, huisartsen, ziekenhuis, andere ggz-aanbieders) vaak van toegevoegde waarde is. Onze cliënten beslissen zelf of dit ook voor hen wenselijk is en welke gegevens met andere zorgaanbieders daarvoor uitgewisseld worden. Het kan dan gaan om de diagnose, het behandelplan, het resultaat van de behandeling bij Indigo en het eventuele advies over een vervolg. Hiervoor vragen we altijd eerst toestemming aan de cliënt.
Uw Privacy is belangrijk. Daarom gaat Indigo Midden-Nederland vertrouwelijk en zorgvuldig om met uw gegevens. Hoe we dat doen, welke persoonsgegevens wij gebruiken en wat uw rechten zijn kunt u lezen in onze Privacy statement: Privacy Statement Indigo Midden Nederland
Cliënten geven Indigo Midden-Nederland een 8,1 als rapportcijfer. Daarmee geven zij aan erg tevreden te zijn over hun behandeling. Daarnaast zijn zij ook tevreden over de manier waarop er met hen wordt omgegaan, de bereikbaarheid van hun behandelaar en de veiligheid op onze locaties. Wel geven zij aan dat er verbetering mogelijk is in het betrekken van familieleden en naasten bij de behandeling. Bekijk de rapportage.
De Cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten van Indigo Midden Nederland. De Cliëntenraad is onafhankelijk en kan gevraagd en ongevraagd advies geven aan de bestuurder en het management over alle onderwerpen die voor de cliënten van belang zijn. Om de belangen van alle cliënten te kunnen behartigen, is het van belang dat de Cliëntenraad weet wat er onder cliënten leeft. De raadsleden willen graag weten hoe u de zorg en de dienstverlening ervaart. De Cliëntenraad peilt daarom regelmatig de wensen en behoeften van de cliënten van Indigo Midden Nederland. Uiteraard kunt u zelf ook contact opnemen met de cliëntenraad. Uw mening is onze zorg. Lees hier meer over de Cliëntenraad
De Cliëntenraad van Indigo wil graag in contact komen met u, met onze achterban. Daarvoor hebben we uw ideeën en ervaringen nodig. Als u hiervoor een paar vragen wilt invullen dan stellen we dat erg op prijs. U start de vragenlijst via de volgende link: Enquête Cliëntenraad.
Heeft u interesse in meedoen met de Cliëntenraad van Indigo Midden-Nederland of wilt u hierover meer informatie, mail dan met Cliëntenraad Indigo
NOAGG biedt transculturele psychiatrische hulpverlening aan mensen bij wie cultuurspecifieke factoren van belang zijn bij het ontstaan en aanhouden van psychische problemen. Het voornaamste doel van NOAGG is het toegankelijker maken en verbeteren van de hulpverlening voor mensen met een niet westerse achtergrond. In het bijzonder richt NOAGG zich op mensen met een Turkse en Marokkaanse achtergrond (Marokkaans Arabisch). Bij NOAGG nemen wij behandelingen aan voor Turks sprekende (behalve voor de locatie Amersfoort, daar is een aanmeldstop, mits mensen naar Utrecht willen komen) en Berbers sprekende cliënten aan. Er is nog een aanmeldstop voor Klassiek Arabisch en Marokkaans Arabischsprekende cliënten.
Indigo is op zoek naar ondernemende GZ-Psycholoog in Almere
Almere |
24-36 uur Reageer t/m 30-06-2025 |
Indigo Midden Nederland is op zoek naar ondernemende Verpleegkundig Specialist GGZ
Almere |
32-36 uur Reageer t/m 30-06-2025 |